با ما در ارتباط باشید

اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران

خبر شماره 89

درآمد 8 هزار و 900 میلیارد تومانی شهرداری از تراکم فروشی

تاریخ انتشار: 29 دی 1395 , بازدید: 608
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درآمد 8 هزارو 900 میلیارد تومانی شهرداری تهران از تراکم‌فروشی گفت: اخلاق مهندسی می‌گوید مهندسان نباید زیر نقشه‌ای که تراکم‌فروشی و تغییر کاربری را دادند، امضاء کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درآمد 8 هزارو 900 میلیارد تومانی شهرداری تهران از تراکم‌فروشی گفت: اخلاق مهندسی می‌گوید مهندسان نباید زیر نقشه‌ای که تراکم‌فروشی و تغییر کاربری را دادند، امضاء کنند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران به نقل از صدا و سیما، عباس اخوندی در مراسم معارفه ریس جدید سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: در سازمان حرفه‌ای مانند نظام مهندسی کشور سهم مداخله دولت باید به حداقل برسد و پست‌های مهندسی باید در اختیار مهندسان قرار بگیرد.

 

آخوندی تصریح کرد: شاید در سال‌های آینده انتخاب را بر عهده مهندسان و اعضای نظام مهندسی بگذاریم و نیازی به نظر رئیس جمهوری نباشد.

 

وی ادامه داد: ما نیاز به یک مرجعیت داشتیم تا مقررات مهندسی را در کشور تنظیم کند و درنهایت سازمان نظام مهندسی ساختمان با الگوبرداری از قوانین کشورهای خارجی از جمله هند، پاکستان، ترکیه، امریکا و چند کشور اروپایی، مقررات را تنظیم کرد و به تصویب رساند.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون نظام مهندسی به‌رغم کاستی‌ها، دستاوردهای خوبی از جمله تعریف مفهوم مهندس ذی‌صلاح را دارد.

 

آخوندی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی بزرگترین سازمان حرفه‌ای ایران است، افزود: از نقاط مثبت امروز سرمایه مهندسی در کشور است که با این سازمان و نظام حرفه‌ای می‌توانیم با جامعه مهندسی ارتباط ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به چالش‌های نظام مهندسی اظهار داشت: در دوره‌ای موضوع امضاء‌فروشی هر چند محدود، یکی از مشکلات این نظام حرفه‌ای به حساب می‌آمد. یکی دیگر از چالش‌های سازمان نظام مهندسی این است که این نظام حرفه‌ای به غلط مرکز توزیع کار شد و این سازمان معتبر از حیث سرمایه اجتماعی در جامعه مورد تنزل قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ قضاوتی درباره امضاء‌فروشی نمی‌کنم، تصریح کرد: اینکه چند درصد از جامعه مهندسان درگیر امضاء‌فروشی شده است، روشن نیست اما این موضوع شیوع پیدا کرده است.

.

وی همچنین با اشاره به موضوع اخلاق حرفه‌ای اظهار داشت: آییننامه اخلاق حرفه‌ای ابلاغ شد و دستاورد اخلاق حرفه‌ای مشخص کردن اصول اخلاقی بین مهندس و صاحب کار، بین مهندسان و بین مهندس و جامعه است.

 

وی تاکید کرد: باید بین مهندسان رقابت شرافتمندانه وجود داشته باشد و در این حوزه باید به سنت‌ها برگردیم.

 

آخوندی تصریح کرد: طبق اصول اخلاق مهندسی یک مهندس نباید نقشه‌ای را که ساخت آن به زیان محیط زیست است، امضاء کند و مهندسان نباید زیر بار پروژهای بروند که حق دیگران در آن ضایع می‌شود.

 

آخوندی تاکید کرد: یا باید بپذیریم که تراکم‌فروشی و تغییر کاربری‌ها قانونی هستند و یا اینکه اعلام کنیم این موضوع غیرقانونی است؛ اگر تراکم‌فروشی غیرقانونی است نباید پروژه‌ای براساس تغییر کاربری و تراکم‌فروشی تعریف شود و شهرداری به آن مجوز دهد.

 

به‌گفته وی بخشی از آلودگی هوای تهران به بحث تراکم‌فروشی‌ها برمی‌گردد، این حجم از ساخت و سازهایی که زمانی مهندسی مجوز آن را گرفته و نقشه آن را امضاء کرده، باعث تراکم جمعیت و آلودگی هوا تهران شده است.

 

آخوندی یادآور شد: اگر از همین فردا تمام خودروهای تهران هیبریدی شوند، مشکل آلودگی هوای تهران رفع می‌شود؟ به‌طور قطع این حجم از ساخت و سازهایی که زمانی مهندسی مجوز آن را گرفته و نقشه آن را امضاء کرده باعث تراکم جمعیت و آلودگی هوا تهران شده است.

آسانسور

تبلیغات

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© eett.ir All rights reserved 2016