با ما در ارتباط باشید

اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران

خبر شماره 219

نارضایتی ۹۹.۹ درصدی مردم از خدمات پس ازفروش خودرو

تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395 , بازدید: 445
کمتر از یک دهم درصد از مجموع نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش از نظر عملکردی و تامین رضایت مشتریان در رتبه یک قرار دارند.

کمتر از یک دهم درصد از مجموع نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش از نظر عملکردی و تامین رضایت مشتریان در رتبه یک قرار دارند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف آسانسور و الکترومکانیکی تهران به نقل از تسنیم اشکان گلپایگانی مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو اظهار داشت: براساس ارزیابی‌ها از مجموع 2440 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش 39 شرکت خودروساز در سراسر کشور تنها 20 نمایندگی در سطح رتبه یک قرار دارند.

 

گلپایگانی اضافه کرد: باتوجه به برنامه‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین هدف گذاری‌ها برای سال آینده، بیش از 35 درصد از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز باید در سطح رتبه یک قرار گیرد.

 

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت طبق فضای جدید کسب‌وکار در کشور و نیز گسترش تعاملات ایجاد شده با شرکت‌های بین‌المللی، سال گذشته دستورالعمل و ضوابط مربوط به خدمات فروش و پس از فروش را بسیار سختگیرانه و مطابق استانداردهای روز دنیا بازنگری کرد.

 

کیفیت و خدمات پس از فروش خودروها مورد رضایت مردم نیست

 

در ادامه همایش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه خودروساز حق ندارد به مصرف‌کننده بگوید در مقابل این مبلغ همین خودرو هم خوب است، گفت: در حال حاضر نحوه کیفیت و خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروسازی اصلا مورد رضایت مردم نیست

 

سیدمحمود نوابی با اشاره به اینکه پرداخت خسارت باید یکی از اولویت‌های اصلی شرکت‌های خودروساز برای جذب مشتری باشد، اظهار داشت: بحث مشتری‌مداری باید در اولویت کاری خودروسازان باشد ما تا چه زمان باید با استانداردهای جهانی فاصله داشته باشیم.  

 

وی با اشاره به آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که با تاخیری 3 ساله اخیرا به تصویب معاون اول رئیس‌جمهور رسیده است، افزود: در برخی از مواد این آیین‌نامه ما کیلومترها و گارانتی‌ها را برای خودروها کاهش داده‌ایم. این در حالی است که باید با استانداردهای بین‌المللی خود را مطابقت دهیم نه آنکه حتی استانداردهای خودروهای وارداتی را در برخی از موارد کاهش داده و مطابق با معیارهای خود کنیم.

 

نوابی با اشاره به اینکه شرکت‌های بازرسی نباید به منافع خودروساز گره خورده باشند، گفت: آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان به روشنی حقوق مشتریان و نحوه رسیدگی به شکایت آنها را اعلام کرده است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه سرعت اجرا در برخی از بخشنامه‌ها یا حتی آیین‌نامه‌ها به کندی انجام می‌شود که این موضوع اصلا مطلوب نیست.

 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خطاب به نمایندگان شرکت‌های خودروساز تصریح کرد: نحوه کیفیت خدمات مورد رضایت مردم نیست، باید اقدامات لازم را برای رفع این موضوع انجام دهیم. نکته قابل توجه اینکه ما حتی در خودروهای وارداتی نیز این اصول را رعایت نمی‌کنیم، به عنوان نمونه اخیرا برگه گارانتی یک نمایندگی خودروی وارداتی به دست من رسید که در آن هیچ تعهدی نسبت به مشتریان از سوی شرکت اعلام نشده است، فقط در آن نرخ‌ها را خوب تعیین می‌کنند ولی در زمان اجرای تعهدات از آنها شانه خالی می‌کنند. 

آسانسور

تبلیغات

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© eett.ir All rights reserved 2016