با ما در ارتباط باشید

اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران

خبر شماره 206

فعالان بخش خصوصی به چه شاخص‌هایی باید نمره بدهند؟

تاریخ انتشار: 19 بهمن 1395 , بازدید: 387
فعالان اقتصادی با ورود به سامانه http://stat.chambertrust.ir/sites/nkpi درباره وضعیت 28 مانع محیط کسب و کار نظر می‌دهند.

فعالان اقتصادی با ورود به سامانه http://stat.chambertrust.ir/sites/nkpi درباره وضعیت 28 مانع محیط کسب و کار نظر می‌دهند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف آسانسور و الکترومکانیکی تهران امروز سامانه الکترونیکی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب و کار توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد. این سامانه در راستای اجرای ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب 1390 مجلس که اتاق‌های ایران،‌ اصناف و تعاون موظف به پایش فصلی محیط کسب‌وکار هستند، ایجاد شده است.

 

بر اساس این گزارش، مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران این طرح را برای نخستین بار کلید زده و از 23 بهمن‌ به مدت 20 روز در سراسر کشور توسط این مرکز و با همکاری اتاق‌های تعاون و اصناف ایران به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در زمینه 28 مانع اصلی در محیط کسب‌وکار کشور جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از ترکیب یافته‌های آن با دیگر داده‌های آماری موجود در کشور بر اساس مدل محاسباتی شاخص‌های ملی در طرح پژوهشی مربوط، وضعیت محیط کسب‌وکار در سطوح ملی، استانی، بخش‌های اصلی اقتصادی و همچنین رشته فعالیت‌های اقتصادی عمده برحسب طبقه‌بندی استاندارد فعالیت‌های اقتصادی (ISIC.Rev4)  نهایی و تدوین خواهد شد. فعالان اقتصادی با ورود به این سامانه درباره وضعیت 28 مانع کسب و کار نظر می‌دهند. نمره‌های داده شده از فعالان اقتصادی نشان دهنده وضعیت محیط کسب و کار خواهد بود.

 

پرسش‌هایی که فعالان بخش خصوصی به‌عنوان معیارهای فضای کسب و کار باید به آن پاسخ دهند به این شرح است:

  1. عدم استقبال همکاران و مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات و محصول
  2. برداشت‌های سلیقه‌ای و غیرقابل پیش بینی مأموران از قوانین و مقررات (برق، گاز، محیط زیست، تأمین اجتماعی)
  3. بی‌عهدی طرف‌های قرارداد (دولتی یا خصوصی) به ایفای تعهدات و وعده‌هایشان
  4. بی‌ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر به کسب وکار
  5. بی‌ثباتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها (مواد اولیه و محصولات)
  6. رویه‌های سختگیرانه در ادارات کار و بیمه برای مدیریت نیروی انسانی
  7. تمایل شهروندان به خرید کالاهای خارجی و بی‌رغبتی به خرید محصولات ایرانی
  8. تولید و عرضه نسبتاً آزاد کالاهای غیراستاندارد و تقلبی در بازار
  9. رقابت غیرمنصفانه شرکت‌ها و مؤسسات دولتی یا شبه‌دولتی در بازار
  10. رویه‌های غیرمنصفانه و ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات
  11. دشواری تامین مالی از بانک‌ها
  12. فقدان یا شفاف نبودن اطلاعات موردنیاز برای فعالیت اقتصادی
  13. ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل (جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و بندری)
  14. ضعف دادگاه‌ها در رسیدگی به شکایات و پیگرد مؤثر متجاوزان به حقوق دیگران
  15. ضعف نظام توزیع و مشکل در رساندن محصول به بازار
  16. عرضه کالاهای قاچاق و رقابت غیرمنصفانه محصولات خارجی و داخلی در بازار ایران
  17. فقدان یا نقص ارتباطات پسینی و پیشینی وخوشه‌های تولید( نقص ارتباطی در فرایندهای تأمین مواد اولیه، تولید، بازاریابی و فروش محصولات)
  18. قیمت‌گذاری و دخالت‌های غیرمنطقی نهادهای حاکمیتی در بازار
  19. کارگریزی عمومی و استقبال نیروی کار از تعطیلی روزهای کاری
  20. کمبود تقاضای مؤثر در بازار
  21. کمبود فناوری‌های مورد نیاز
  22. کمبود نیروی کار ماهر
  23. محدودیت‌های دسترسی به ارتباطات (تلفن همراه و اینترنت)
  24. محدودیت‌ دسترسی به برق
  25. محدودیت‌ دسترسی به سوخت (گاز، گازوئیل)
  26. مفاسد مالی و اداری در دستگاه‌های حکومتی
  27. موانع اداری کسب وکار (ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کسب وکار)
  28. وجود انحصار، امتیاز یا هرنوع رانت به یک یا تعدادی از رقبا در بازار

آسانسور

تبلیغات

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© eett.ir All rights reserved 2016