با ما در ارتباط باشید

اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران

خبر شماره 194

تشریح جزئیات پرداخت خسارت بیمه‌شدگان پلاسکو

تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395 , بازدید: 568
مدیرعامل بیمه ایران نحوه پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان تحت پوشش این شرکت بزرگ بیمه‌ای در حادثه پلاسکو را تشریح کرد و گفت: درصددیم بخشی از سهام یک بانک معتبر را خریداری کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران نحوه پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان تحت پوشش این شرکت بزرگ بیمه‌ای در حادثه پلاسکو را تشریح کرد و گفت: درصددیم بخشی از سهام یک بانک معتبر را خریداری کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف آسانسور و الکترومکانیکی تهران، محسن پورکیانی در یک نشست خبری گفت: در حادثه پلاسکو 60 میلیون تومان بیمه‌نامه‌ فروخته بودیم و 33 میلیارد و 500 میلیون تومان تومان تعهد داشتیم.

 

وی افزود: در ساختمان پلاسکو 160 بیمه‌گذار داشتیم که 125 نفر بیمه‌گذار مستقیم بودند و 36 نفر به‌دلیل دریافت تسهیلات بانکی موظف به خرید پوشش بیمه‌نامه شده بودند.

 

پورکیانی تصریح کرد: تاکنون خسارت 72 پرونده را پرداخت کرده‌ایم و 6 مورد باقی مانده است. رقم برخی خسارات به 3.5 میلیارد تومان بالغ می‌شود که برای پرداخت پس از بررسی در هیات مدیره اقدام خواهد شد.

 

به گفته مدیرعامل بیمه ایران پرداخت خسارت 55 پرونده نیز مربوط به ساختمان 5 طبقه شمال پلاسکو بوده که دارای انقطاع عرض از ساختمان فروریخته بوده و تخریب نشده است و پس از صدور مجوز مسوولان ذی‌صلاح برای ورود، ارزیابی خسارت این واحدها انجام و پرداخت خسارتشان صورت خواهد گرفت.

 

وی درباره احتمال عمدی بودن حادثه پلاسکو و اینکه در این صورت پرداخت خسارت چه توجیهی خواهد داشت، تصریح کرد: مراجع ذی‌صلاح چنین نظری ندارند، ما هم نداریم و حتی اگر هم عمدی بود تقصیر این عمد بر عهده بیمه‌گذار ما نبود و ما باید خسارت را می‌پرداختیم.

 

خبرنگاری از مدیرعامل بیمه ایران پرسید: چرا به‌رغم اخطار شهرداری به مالکان ساختمان پلاسکو، بیمه ایران همچنان برای پوشش ریسک این شرکت ورود کرد؟ و وی پاسخ داد: ما خودمان هم ریسک ساختمان را می‌دانستیم و به همین دلیل حق بیمه این ساختمان برخلاف دیگر ساختمان‌های تجاری که یک در هزار است، 1.8 در هزار لحاظ شده است.

 

پورکیانی در ادامه این نشست خبری افرود: اگر همه واحدهای پلاسکو پوشش بیمه آتش‌سوزی داشتند، خسارات جانی کسانی که با عجله برای برداشتن چک و مدارک‌شان وارد این ساختمان می‌شدند، کاهش می‌یافت.

 

وی از رشد 150 درصدی فروش حق بیمه آتش‌سوزی در شرکت بیمه ایران پس از حادثه پلاسکو خبر داد و افزود: بیمه آتش‌سوزی یک بیمه اختیاری است و ما نمی‌توانیم برای داشتن آن الزام ایجاد کنیم، اما صنعت بیمه می‌تواند در این رابطه فرهنگ‌سازی کند.

 

پورکیانی ادامه داد: وقتی اتفاقی می‌افتد مردم به فکر می‌افتند پوشش‌های لازم را داشته باشند و این یک فضای هیجانی است، اما یک فرصت هم هست تا مزایای اینگونه بیمه‌نامه‌ها معرفی شود.

 

وی از شروع طرح جامع اصناف برای ارائه پوشش بیمه‌نامه‌های لازم برایی واحدهای تجاری خبر داد و گفت: در این‌باره جلسه‌ای با رئیس اتاق اصناف داشته‌ایم شاید بتوان برنامه‌ریزی جامع‌تری کرد و اصناف بیشتری را تحت پوشش قرار داد.

آسانسور

تبلیغات

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف آسانسور و تولید کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© eett.ir All rights reserved 2016